Rigatoni met wintergroenten en boschampignons

30 minuten
Bekijk meer:

Een vegetarische, gezonde pasta met veel wintergroenten is het ideale gerecht op een koude winteravond.

Bekijk alle ingrediënten

Bereiding

  • Rigatoni met wintergroenten en boschampignons

    1. Breng water met een snuif zout aan de kook voor de pasta.

    2. Maak de boschampignons schoon. Schil de aardperen en de rapen en snijd ze in blokjes.

    3. Snijd de bladeren van de groene kool grof.

    4. Doe de pasta in het kokende water. Voeg er 5 minuten voor het einde van de kooktijd de aardperen, rapen en groene kool aan toe.

    5. Smelt een grote klont boter in een pan. 

    6. Bak de champignons in de boter.

      TIP

      Als je eerst de ui en knoflook in de pan doet, stoven de champignons in plaats van te bakken. Voor dit recept bak je dus eerst de paddenstoelen en voeg je daarna pas ui en knoflook toe.

    7. Pel de sjalotten en snijd ze in dunne plakjes. Kneus en pel de knoflook. Snipper de tenen fijn en plet ze met een mes.

    8. Doe de sjalotten en de knoflook bij de champignons.

    9. Rits de rozemarijn van de takjes en snipper fijn. Snipper de salie ook fijn. Doe de kruiden bij de champignons.

    10. Doe de groenten bij de champignons en laat ze even mee bakken. Kruid met nootmuskaat, peper en zout. 

    11. Doe er de pasta en de pollepel kookvocht bij om de saus een beetje te binden. Laat het vocht inkoken.

    12. Serveer in diepe borden en werk af met Parmezaanschilfers.