Pad Thai

40 minuten
In een wok wordt alles snel en kort gegaard waardoor de vitamines behouden blijven. Deze Pad Thai is dus niet alleen snel klaar, maar ook gezond.
Bekijk alle ingrediënten

Bereiding

  • Pad Thai

    1. Doe de glasnoedels in een kom. Giet er kokend water op en laat ze zacht worden.

      TIP

      Noedels kook je niet omdat ze snel te plat worden.

    2. Verhit de wok op een hoog vuur.

      TIP

      Om te roerbakken, snijd je de groenten en het vlees van tevoren. Alles moet kort bakken en staat daarom best van tevoren klaar.

    3. Pel intussen de rode ui en snijd hem in fijne reepjes.

    4. Kneus en pel de knoflook. Snipper de teen en plet hem met een mes.

    5. Schil de gember en snijd in fijne julienne. Snijd de chilipeper met de zaadjes in julienne.

    6. Snipper het groen van de lente-uien. Houd apart.

    7. Doe een flinke scheut olie in de hete wok. Roerbak de reepjes kip.

    8. Doe er de tofu bij wanneer de kip goudbruin gebakken is. Laat even mee bakken.

    9. Voeg er vervolgens de rode ui, chili, knoflook en gember aan toe.

    10. Schep met een tang de glasnoedels uit het water in de wok en bak ze mee. Voeg een scheutje water toe.

    11. Breng op smaak met tamarindepasta, vissaus, sojasaus en limoensap. Meng alles goed door elkaar en laat bakken op een hoog vuur.

      TIP

      Tamarindepasta komt van de peulen van de tamarindeboom en smaakt een beetje zurig.

    12. Duw alles naar één kant van de wok. Breek de eieren op de vrijgekomen plaats. Laat ze een klein beetje stollen en roer ze los.

    13. Meng de eieren met de rest van de ingrediënten zodra ze een beetje gegaard zijn.

    14. Voeg er de sojascheuten aan toe. Meng goed met de rest van de ingrediënten en haal de wok van het vuur.

    15. Werk af met het gesnipperde groen van de lente-uien en gecrushte pinda’s.