Overslaan en naar de inhoud gaan

Ingrediënten

Benodigdheden

een rasp een schone keukenhanddoek

Bereiding

Het broodje met Griekse salade

Rasp de komkommer. Doe hem in een schone keukenhanddoek en knijp er zo veel mogelijk vocht uit.

TIP

Het vocht dat je uit de komkommer duwt, kun je perfect gebruiken in een gin tonic.

Meng de komkommer met de Griekse yoghurt en kruid met peper en zout.

Rasp of plet de knoflook en doe hem bij de tzatziki. Breng op smaak met citroensap.

Schil de paprika. Verwijder de zaadjes en snijd het vruchtvlees in blokjes.

Snijd de kerstomaten in kwartjes. Pel en snipper de rode ui heel fijn.

Doe de paprika met de kerstomaten en de ui in een kom en besprenkel met een beetje rode wijnazijn.

Snipper de peterselie en snijd de olijven wat kleiner. Meng ze met de rest van de groenten.

Rits de blaadjes van de oregano en snipper ze fijn. Doe ze bij de groenten en verkruimel er de feta bij. Roer er een scheutje olijfolie door en kruid met een snuifje zout en flink wat peper.

Snijd de broodjes open en rooster ze in broodrooster.

Beleg de broodjes met tzatziki en Griekse sla.

De ciabatta met eiersla, avocado en gerookte zalm

Kook de eieren hard. Haal ze uit het water en laat ze volledig afkoelen in koud water.

Pel de eieren en plet ze met een vork. Doe er de Griekse yoghurt en de mayonaise bij.

Breng de eiersla op smaak met peper, zout, cayennepeper en citroensap.

Snipper de bieslook en doe hem bij de eiersla.

Pel en snipper de rode ui. Schil de avocado en snijd het vruchtvlees in blokjes.

Snijd de ciabatta in stukken. Snijd open en beleg met eiersla, een plakje gerookte zalm, blokjes avocado en wat gesnipperde ui. Werk af met versgemalen zwarte peper en een toef tuinkers.

4 personen

30 minuten

Benodigdheden:

een rasp een schone keukenhanddoek

Ingrediënten

Broodje met Griekse salade en ciabatta met eiersla, avocado en gerookte zalm

Deze broodjes vormen een lekkere lunch. Iedereen kan ze klaarmaken en ze zijn bovendien snel klaar.

Bereiding

Het broodje met Griekse salade

Rasp de komkommer. Doe hem in een schone keukenhanddoek en knijp er zo veel mogelijk vocht uit.

TIP

Het vocht dat je uit de komkommer duwt, kun je perfect gebruiken in een gin tonic.

Meng de komkommer met de Griekse yoghurt en kruid met peper en zout.

Rasp of plet de knoflook en doe hem bij de tzatziki. Breng op smaak met citroensap.

Schil de paprika. Verwijder de zaadjes en snijd het vruchtvlees in blokjes.

Snijd de kerstomaten in kwartjes. Pel en snipper de rode ui heel fijn.

Doe de paprika met de kerstomaten en de ui in een kom en besprenkel met een beetje rode wijnazijn.

Snipper de peterselie en snijd de olijven wat kleiner. Meng ze met de rest van de groenten.

Rits de blaadjes van de oregano en snipper ze fijn. Doe ze bij de groenten en verkruimel er de feta bij. Roer er een scheutje olijfolie door en kruid met een snuifje zout en flink wat peper.

Snijd de broodjes open en rooster ze in broodrooster.

Beleg de broodjes met tzatziki en Griekse sla.

De ciabatta met eiersla, avocado en gerookte zalm

Kook de eieren hard. Haal ze uit het water en laat ze volledig afkoelen in koud water.

Pel de eieren en plet ze met een vork. Doe er de Griekse yoghurt en de mayonaise bij.

Breng de eiersla op smaak met peper, zout, cayennepeper en citroensap.

Snipper de bieslook en doe hem bij de eiersla.

Pel en snipper de rode ui. Schil de avocado en snijd het vruchtvlees in blokjes.

Snijd de ciabatta in stukken. Snijd open en beleg met eiersla, een plakje gerookte zalm, blokjes avocado en wat gesnipperde ui. Werk af met versgemalen zwarte peper en een toef tuinkers.

Dagelijkse Kost een.be