Brainfood voor de blokkende student

Ben je druk aan het studeren of heb je een blokkende student in huis? Geen paniek! Dankzij deze tips overleef je de examenperiode met glans. En kan je een hele maand genieten van heerlijk eten!

 

1. Bessen

VRT

Bessen zitten boordevol antioxidanten, dit zijn stoffen die onze hersenen hard nodig hebben tijdens het studeren. Ze stimuleren het geheugen waardoor je de leerstof beter onthoudt. En nog belangrijker: bessen zijn ongelooflijk lekker! 

Puur natuur of verwerkt in de volgende recepten:

2. Groen is goed!

VRT

IJzersterk ga je er niet van worden, maar groenten als spinazie, broccoli en boerenkool bevatten wel veel ijzer, en dat mineraal is goed voor je concentratievermogen. Ook groene thee doet wonderen voor je concentratie en stimuleert het geheugen.

Probeer tijdens je pauze een lekker en gezond recept uit:

3. Gezonde vetten

VRT

Hoe vettiger, hoe prettiger! Denk aan avocado, vette vis, noten en zaden. Deze ingrediënten zijn rijk aan omega 3 en vetzuren. Niet alleen lekker, maar ze bevorderen ook je alertheid en verminderen stress. Weg met die mental breakdowns deze examenperiode!

Deze recepten zorgen voor stressvrij kookplezier:

4. Knoflook

VRT

Jeroen is een grote fan van knoflook en dat is niet meer dan logisch. Look is niet alleen een trouwe smaakmaker, zo’n pittig teentje is ook ideaal om de blokkende student een hart onder de riem te steken. Knoflook beschermt immers onze hersenen én zuivert het bloed.

De lekkerste gerechten met look:

5. Chocolade

VRT

Chocolade eten zonder schuldgevoel? Tijdens de examens kan het! Zolang je pure chocolade eet. Zwarte chocolade bevat flavonoïden die zorgen voor een goede bloedcirculatie. En hoe beter de bloedcirculatie, hoe beter je concentratie, kennisvermogen én humeur. Bovendien verlaagt pure chocolade de kans op permanent geheugenverlies door ouderdom. Met andere woorden: het perfecte tussendoortje voor de eeuwige student!

Met deze recepten vergeet je je leerstof nooit meer: